فهرست اخبار فهرست اخبار

گفتگوی خبری باحراست

گفتگو ی خبری باحراست برتر

جویا شدن درخصوص چگونگی موفقیت وعلت برگزیده شدن حراست لرستان بعنوان یکی از حراست های برتر

دفتر حراست لرستان به عنوان یکی از سه دفتر حراست برتر کشور در پایان سال 92 برگزیده شد فرصتی دست داد تا با حضور در دفتر لرستان گفتگویی با امیر بهاروندی مسئول این دفتر انجام دهیم که با هم می خوانیم.
سوال : به نظر شما اهمیت و جایگاه حراست در بانک چیست؟
جواب : اصولاً کار کردن در حراست مبتنی بر اعتقاد است و این اعتقاد موجبات ایجاد انگیزه و علاقه می شود بنابراین عاملی که می تواند به کارکنان حراست انگیزه و تعلق خاطر ببخشد مبانی اعتقادی و باورهای دینی است از طرفی میزان اعتقاد قبلی به کار اگر در انسان زیاد باشد بوجود آورنده پیامدهای مثبتی از جمله دلگرمی و احساس مسئولیت پذیری و وجدان کاری است.
حراست همواره تلاش دارد استراتژی اعتقاد عمومی میان همکاران را در بستری آرام ایجاد کند تا در سایه این آرامش همگان بتوانند در حوزه های کاری مربوط به خود احساس امنیت کنند لذا مشاوره، امانت داری و رازداری از خصیصه های مهم حراست است. تلاش دفاتر حراست بانک مسکن نیز در جهت صیانت از محیط شعب و فرصت سازی برای همکاران در زمینه های متعدد کاری است. حراست در حقیقت محرم اسرار همکاران است .
سوال : شما به عنوان یک مسئول حراست شاخصه های موفقیت را در چه می بینید؟
جواب : هرچه حراست به انجام وظایف از پیش تعیین شده نزدیکتر باشد موفق تر عمل کرده است. حراست یعنی ایجاد مصونیت نه اعمال محدودیت برنامه اصلی حراست پیشگیری از بروز آسیب هاست. زمانی می توان یک حراست موفق بود که علم و تخصص کافی در کنار ایمان وجود داشته باشد. همانطور که می دانیم وظیفه نیروی انسانی رساندن سازمان به اهداف سازمانی است ولی وظیفه حراست حفظ سلامت نیروی انسانی است. حراست می تواند در احقاق حقوق کارکنان نقش ویژه ای را داشته باشد. یک سازمان زمانی موفق است که کارکنانی راضی و با انگیزه داشته باشد از کارمند ناراضی نباید انتظار خلاقیت و نوآوری داشت بنابراین باید به منشأ نارضایتی ها توجه نمود. حراست می تواند با شناسایی این گونه موارد و انعکاس به مدیران خدمت قابل توجهی ارائه دهد.
سوال : حراست چگونه و در چه مواردی می تواند به همکاران یاری رساند؟
جواب : کارکنان سرمایه های اصلی ما هستند و رویکرد حراست در قبال همکاران بر سه اصل مهم استوار است. 1 ـ اعتماد عمومی 2 ـ صیانت از سرمایه انسانی ( حفاظت پرسنلی) 3 ـ حفاظت محیطی و فیزیکی که بر پایه آن همکاران با آرامش به خدمت بپردازند. کمک به انتصاب افراد شایسته از دیگر خدمات حراست در محیط است چه بساء کارکنان با مشاوره و دیدن ارتقاء افراد شایسته دلگرم شده و سعی کنند با تقویت خود در زمینه های مختلف کاری آماده پذیرش سمتهای بالاتر گردند. لازم است که در این بین همکاران نیز تعاملی تنگاتنگ با حراست داشته باشند و در آسیب شناسی محیطی و ارائه راهکارها پیشقدم شوند تا زمینه لازم جهت رضایت مندی بیشتر و سلامت محیط کار فراهم گردد.
سوال : کلام آخر؟
جواب : در پایان کلام خود را مزین به سخنی از حضرت علی (ع) می نمایم که فرمودند : "در راه خدا تلاش کن و هرگز سرزنش ملامت گران تو را از تلاش در راه حق باز ندارد اگر برای حق باشد در هر گردابی فرو رو و بیم نداشته باش".
آخرین بروزرسانی 1394/5/3