نمایش محتوای وبی نمایش محتوای وبی

کاهش بیست و پنج درصدی مطالبات در بخش عقود مشارکتی مدیریت لرستان
کاهش بیست و پنج درصدی مطالبات در بخش عقود مشارکتی مدیریت لرستان
مدیریت لرستان طی سال های گذشته معمولا جزو استانهای با رشد مطالبات بالا بوده است که با برنامه ریزی و تلاش جمعی توانست امسال شاهد کاهش مطالبات در بخش های مختلف در استان باشد
مدیریت لرستان طی سال های گذشته معمولا جزو استانهای با رشد مطالبات بالا بوده است که با برنامه ریزی و تلاش جمعی توانست امسال شاهد کاهش مطالبات در بخش های مختلف در استان باشد این موفقیت فرصتی فراهم آورد تا با معاون مدیریت لرستان و مسئول کمیته وصول مطالبات داریوش عالی پور در خصوص دلایل و زمینه های کسب این موفقیت گفتگویی داشته باشیم : داریوش عالی پور که از سال 97 به عنوان معاون مدیریت لرستان در این استان مشغول به فعالیت است مشکلات و چالش های موجود و پیش روی مدیریت و شعب استان را اینگونه برشمرد : مشکلات و چالشهای شعب در هر بخش متفاوت بود مسلما به تناسب خواسته ها و انتظارات مشتریان و همچنین نوع خدماتی که سایر رقبا ارائه می دهند انتظارات شعب نیزمتفاوت می باشد لیکن در دنیای اقتصاد تعریفی که از مدیریت وجود دارد این است که استفاده بهینه از منابع موجود باید مد نظر قرار گیرد ، و از سویی قرار نیست هر آنچه که مورد تقاضای مشتری بوده بانک مسکن بعنوان یک بانک دولتی و تخصصی و توسعه ای بتواند ارائه نماید هنر ما و همکارانمان این است که با ابزار و امکانات موجود بتوانیم بهترین عملکرد و بازدهی با بالاترین سطح رضایت مندی در مشتریان رافراهم کنیم البته نوع ابزار و نوع خدمتی که ارائه می شود مسلما مورد تایید و در حد انتظار مشتری نیست لیکن باید تمام سعی و تلاش خود را در ارتقا محصولات و کیفیت خدمات ارائه شده بعمل آوریم، علی الیحال برخی مشکلات خاصه این استان و برخی از شعب و شهرستانهای استان می باشد منجمله بحث فرهنگی،(سپرده گذار، گیرنده تسهیلات ، همکاران و....)، وضعیت اقتصادی و گردش منابع مالی، نوع کسب کار و کشاورزی بودن اکثر قریب به اتفاق مردم استان آنهم متاسفانه دیم کار بودن اراضی و امیدوار بودن به باراش و نزولات آسمانی و عدم حوادث طبیعی و خشک سالی و... و همچنین توپولوژی و موقعیت جغراقیایی شعب استیجاری و ملکی که در برخی مواقع فاصله دو شعبه ملکی کمتر از 500 متر بوده و شاید در بحث وصول مطالبات تحصیل روستایی وجود ضامن زنجیره ای و از همه مهمتر تفکر و این نگرش که تسهیلات پرداختی دولت بلاعوض بوده، این تفکر حاکم بوده در عدم پرداخت و سپری شدن زمان در بلند مدت موجب بخشش می شود لذا همه هم پیمان شده که از پرداخت تسهیلات ممانعت نمایند و... و همه و همه در تحقق اهداف تعیین شده و همچنین مشکلات استان تاثیر جدی داشته و دارد. در طی دو سال گذشته متاسفانه استان بدلیل حوادث و بلایای طبیعی سیل و درگیر بودن مردم مناطق سیل زده با بازسازی مناطق آسیب دیده و از بین رفتن محصولات و زمین های کشاورزی و همچنین درگیری با شیوع ویروس منحوس کرونا و تاثیر بر کسب و کارا و درآمد مردم ، تاثیر مستقیمی بر وصول اقساط و جذب منابع داشته است. معاون مدیریت لرستان در خصوص وضعيت لرستان از نظر جذب منابع و وصول مطالبات در سال گذشته گفت : در خصوص جذب منابع با لحاظ نمودن مانده صندوق آباد و مشترک مانده استان در تاریخ منتهی به پایان سال 1399 مبلغ 968ر9 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مانده سال قبل در همین تاریخ که مبلغ 620ر7 میلیارد ریال مبلغ 347ر2 میلیارد ریال رشدی معادل 80/30درصد داشته که میزان تحقق هدف مدیریت با لحاظ طرح اقدام ملی 343 درصد و بدون لحاظ طرح اقدام ملی 168 درصد تحقق هدف داشته ایم که از 22 شعبه تحت پوشش 18 شعبه هدف را محقق و تنها 4 شعبه موفق به تحقق اهداف مزبور نشده اند. مطالبات بدلیل وضعیت ترکیب آنها در طی سالهای اخیر استان موفقیت قابل توجهی نداشته لیکن در طی سال 99 خوشبختانه با کاهش معوقه در کلیه بخشها به ترتیب 25 درصدی در بخش عقود مشارکتی و 8 درصدی در بخش عقود مبادله ای و 5 درصد در ضمانتنامه و در کل 10 درصد نسبت به ابتدای سال کاهش معوقه داشته ایم نکته قابل توجه در خصوص اهداف این بخشانست که از 9 شاخص هدف تعیین شده 5 شاخص در منطقه سبز قرار گرفته و برای اولین بارنیز NPL استان تک رقمی شده است. که در موفقیت این بخش عوامل متعددی که عامل اصلی آن خود بآوری و بدنبال آن مدیریت خوب استان و با برنامه ریزی بلند، میان مدت و کوتاه مدت و استراتژیهای مناسب و به موقع و فعال کردن کمیسیون وصول مطالبات با دعوت از ریس و معاون شعب بطور همزمان به منظور شرکت در کمیسیون وصول مطالبات ویا حضور مستقیم تیم وصول مطالبات در شعب و بررسی تک تک پرونده های مطالباتی مشکل دار، لاوصول و با مبلغ بالا و حتی دعوت از متصرفین و مالکین و گیرندگان این تسهیلات و نظارت و پیگیری این پرونده ها و امور وصول مطالبات شعب بطور مستمر ماهیانه و از همه مهمتر اراده قابل تقدیر و همت و تلاش مسئولین محترم و همکاران توانمند و پرتلاش و با انگیزه شعب و استفاده از نرم افزار وصول مطالبات و پشتیبانی مناسب و عالی دوایر وصول مطالبات و دایره اعتباری مدیریت در پیگیری و اخذ مجوزهای لازم و ارائه راهکارهای لازم در تعیین تکلیف مطالبات بخش عقود مشارکتی و مبادلاتی و.. همه و همه قابل تقدیر است که همه این موفقیت ها در حقیقت در سایه همدلی، مودت، مشارکت همه همکاران صف و ستاد وحتی تلاش و مشارکت نیروهای شرکتی بوده است لذا از همه همکاران عزیزم در شعب بخاطر زحمات آنها که مایه سربلندی استان شده و همچنین همکاران مدیریت و ستاد بدلیل پشتیبانی و حمایت عالی از شعب تشکر و قدردانی می نمایم. امیدوارم این سنگ بنایی که بدرستی نهاده شده در وجود همکاران نهادینه شده و با برنامه ریزی و پیگیری ادامه یابد. در بحث جذب منابع علاوه بر عوامل اصلی ذکر شده می توان به ابتکارات جالبی منجمله تقسیم کلیه شعب بین تیم هایی از همکاران ستاد مبنی بر پیگیری و پشتیبانی همه جانبه از شعب و حضور هفتگی در شعب و کنار همکاران تلاشگر و توانمند در تحقق اهداف تعیین شده بوه که در این راه شعبی که در تحقق اهداف و جذب منابع نیازمند کمک بیشتری بوده بصورت هدفمند مورد توجه قرار گرفت، از جمله راهکارهای مورد استفاده می توان از طرحهای تشویقی انتخاب بازار یاب برتر بصورت فصلی، پرداخت هدفمند بخشی از اضافه کار در قالب فرآیندی و متناسب با تحقق اهداف و... اشاره کرد البته موضوعی که نباید فراموش نمود این است که درحقیقت عامل اصلی موفقیت این بخش ترکیب نیروی انسانی توانمند و با انگیزه شعب که سرمایه اصلی بانک می باشد که در این راستای مدیریت نیز به منظور توزیع عادلانه نیروی انسانی در سطح شعب و توانمند کردن کلیه شعب بصورت متوازن بارها نسبت به پایش و توزیع مناسب نیروی انسانی با صرف وقت زیاد اقدام کرده است که متاسفانه این استان در برخی از شهرها از جمله خرم آباد ، نورآباد و دورود با کمبودد نیروی انسانی مواجه است لیکن همکاران این استان ثابت کرده اند هر موقع اراده نمایند خواهند توانست، این استان از لحاظ ترکیب نیروی انسانی بسیار غنی بوده و هست لیکن بایستی به آنها امید و انگیز لازم داده شود، که همکاران الحمدالله همه این عوامل را دارند. داریوش عالی پور در خصوص برنامه های سال جاری مدیریت لرستان عنوان داشت : نامگذاری سال 1400 با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»از سوی مقام معظم رهبری نشان از آن دارد که همچون سالهای گذشته بخش مسکن وظیفه خطیری به عنوان صنعت پیشران در اقتصاد کشور به عهده خواهد داشت ، با توجه به سیاست اعتباری سال 1400 و توجه خاص به بحث ساخت مسکن و تمرکز ویژه به حوزه ساخت و ساز نشان از توجه ویژه بانک مسکن به حمایت و پشتیبانی از بخش تولید به معنای واقعی می باشد ، در طرح اقدام ملی نیز که با حذف قیمت زمین از قیمت نهایی مسکن توانسته قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد و قطعاً با آورده ای که متقاضیان مسکن ملی خواهند داشت در نهایت مسکن با قیمت مناسبی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت در بخش مطالبات تمام هدف ما آنست که پیگیری مطالبات و جذب منابع در وجود همکاران نهادینه گردد و بعنوان یک فرهنگ جز فعالیتهای اصلی و روزمره همکاران گنجانده شود و زمانی موفقیت و نتیجه زحمات به وقوع خواهد پیوست که این فرآیندها مستمرا پیگیری و تداوم داشته باشد و همچنین بتوانیم از ابزارهای موجود منجمله سیاستهای اعتباری سالجاری بعنوان ابزاری چند منظوره در تحقق اهداف وصول مطالبات، جذب منابع، بازاریابی کسب کارمزد وافزایش سوآوری بانک و ... استفاده و بهره برداری لازم را داشته باشیم . گفتگو:فرید رفیعی روابط عمومی مدیریت لرستان
ساعت : 10:44:00
تاريخ : 1348/10/11

تازه های اخبار تازه های اخبار

ازمشتریان وفادار بانک به پاس همراهی و وفاداری تجلیل شد.

تجلیل از مشتریان وفادار بانک

مرتضی دهداری زاده در مراسم هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بانک مسکن از مشتریان وفادار بانک در سال 98 تجلیل کرد.
اندیشه فردایی دیجیتال ، محور حرکت بانک به سمت جلو مرتضی دهداری زاده در مراسم هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بانک مسکن،که همزمان با مراسم تجلیل از مشتریان وفادار بانک در سال 98 برگزار شد ، ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی و حوادث جان باختن عده ای از هموطنان در مراسم تشییع پیکر این شهید و نیز سانحه‌ی دلخراش سقوط هواپیمای بویینگ، سالگرد تاسیس بانک مسکن را گرامیداشتند. به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک مسکن استان لرستان مدیر شعب با اشاره به اینکه ۸۱ سال فعالیت بانک، درخشان گذشته است، افزود: آینده فعالیت های بانک با ورود تمام عیار به عرصه دیجیتال و با شعار جدید" به فردایی دیجیتال می اندیشیم " رقم میخورد . مرتضی دهداری زاده ازافزایش تسهیلات بانک مسکن خبر داد و عنوان داشت: تسهیلات بانک مسکن در لرستان 40 درصد افزایش یافته است و تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای خانه‌ اولی‌ها در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد به صورت فردی 80 و برای زوجین 160 میلیون تومان است. دهداری زاده در ادامه اصلی ترین سرمایه بانک را مشتریان دانست و ارتباط با مشتریان ویژه ،تکریم مشتریان و سرعت ارایه خدمات را از عوامل موثر در جذب و نگهداری مشتریان برشمرد وی گفت :سازمان های خدماتی به منظور دستیابی به مزیت رقابتی پایدار ،نیازمند کسب سطوح بالاتری از رضایتمندی مشتریان و به دنبال آن ارتقای کیفیت خدمات خود هستند. مدیر شعب استان لرستان در ادامه به نیروی انسانی جوان و کار آمد بانک مسکن اشاره نمود و گفت سطح تحصیلات و دانش علمی همکاران ما درمجموعه بانک مسکن بسیار بالا بوده و از نقاط قوت ما محسوب می شود ،نیروی انسانی متعهد و با انگیزه در بانک مسکن توانسته ما را در این بازار رقابتی نابرابر و با کمک شما مشتریان عزیز در جایگاهی قابل قبول قرار دهد . وی در خصوص انجام مسوولیت های اجتماعی بانک در سال جاری گفت :بانک مسکن در کنار مسوولیت های اصلی خود در ارایه تسهیلات برای ساخت و خرید مسکن و خدمات بانکی ،همواره عمل به مسوولیت های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است ، تا بتواند گامی مهم در جهت بهبود فضای عمومی جامعه بردارد،ما امسال هم توانستیم با افتتاح مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن واقع در منطقه مسکن مهر شهرستان الیگودرز و اهدای 168 تخته فرش به مناطق سیل زده استان و همچنین کمک های نقدی و معنوی و با حضور خود جوش و جهادی همکارانمان در حادثه سیل استان و اجرای کمپین آب را ،خاک را ،ایران را دریابیم گام هایی در جهت عمل به مسوولیت های اجتماعی برداریم . مرتضی دهداری زاده در پایان سخنان خود ضمن قدردانی مجدد از حضور گرم مشتریان بانک در این مراسم گفت امید است ظرف وجودی همکاران ما در هیچ شرایطی تهی از صبر نباشد و مشتریان به عنوان صاحبان اصلی بانک چنانچه نکته ای در خصوص بهتر شدن روند خدمت رسانی به ذهنشان می رسد حتماً با روسای شعب و خود ما در مدیریت در میان بگذارند . در ادامه این مراسم دکتر حسین مهرداد عضو هیت علمی دانشگاه لرستان ،کاظم مرادی عضو انجمن خیرین مسکن ساز و مدیر مجتمع تجاری بعثت مال خرم اباد و علی حیدر عبدی پور عضو هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان لرستان به نمایندگی از مشتریان وفادار و هدف دعوت شده در این مراسم سخنرانی کردند . دکتر حسین مهرداد ضمن تبریک سالروز تاسیس بانک مسکن و تشکر از برگزاری این همایش گفت :اولین تصویر بعد از شنیدن نام بانک مسکن در ذهن من خاطره خرید خانه با استفاده از تسهیلات بانک مسکن در سالیان قبل است، البته اخلاق خوش و رفتار مناسب کارکنان این مجموعه از دوستان و همکاران شما که اکنون به افتخار بازنشستگی نایل شده اند گرفته تا امروز، که اکثراً نیروهای جوان با دانش و البته خوش برخورد هستند برگ برنده این بانک نسبت به سایر رقبا می باشد. مهرداد که از مشتریان وفادار شعبه انقلاب خرم آباد می باشد "سلسله مراتب نیاز های انسانی"آبراهام هرولد مزلو روانشناس انسان گرای آمریکایی را برشمرد و توضیح داد مسکن جزو نیاز های اساسی انسان می باشد و در پایین هرم مزلو قرار دارد و تا این نیاز های اساسی برآورده نشود انسان به سراغ نیاز های بعدی نخواهد رفت و این اهمیت مسیولیت شما در حوزه مسکن را بیش از پیش نمایان می کند . عضو هییت علمی دانشگاه لرستان در ادامه ارایه گزارش در خصوص فعالیت های اجتماعی به افکار عمومی و مشتریان بانک را توسط بانک بسیار مهم قلمداد و خاطر نشان کرد تبلیغات و اگاهی بخشی برای شما در اولویت امور قرار گیرد . کاظم مرادی عضو انجمن خیرین مسکن ساز استان لرستان ضمن تبریک سالروز تاسیس بانک گفت بنده به عنوان کسی که 37 سال است به امر تجارت مشغول می باشم و تقریباً با همه بانک های کشور مراوده داشته ام بانک مسکن را یک سرمایه اجتماعی می دانم چون اعتماد جامعه را بواسطه رفتار کارکنان و مشتری مداری ایشان وهمچنین خط مش و استراتژی کلان بانک و مدیران ارشد این سازمان توانسته جلب نماید . مدیر مجتمع تجاری وتفریحی بعثت مال خرم اباد در ادامه گفت :نکته جالب و حایز اهمیت برای خود من در خصوص بانک مسکن بحث ورود این بانک به حوزه مسیولیت های اجتماعی است ،وقتی بنده مشاهده می کنم بانک مسکن دغدغه اجتماعی در حوزه محیط زیست دارد و با برگزاری کمپین آب و خاک در سطح استان در جهت آگاهی رسانی به دانش آموزان برای حفظ منابع آب و خاک گام بر می دارد ،همچنین کمک به ساخت دو مدرسه درسطح استان ،کمک و حضور نیروهای این بانک بصورت خود جوش در لحظات اولیه وقوع سیل در شهرستان پلدختر که بنده خود شاهد این قضیه بودم و بعد از آن کمک های نقدی همکاران شما در مجموعه بانک مسکن کل کشور به هم استانی های ما در قضیه سیل سال جاری و اهدای 168 تخته فرش به زنان سرپرست خانوار سیل زده تحت پوشش بهزیستی که بنده هم به عنوان مهمان در آیین اهدا آن شرکت داشتم ، من را به عنوان یک مشتری بر آن میدارد تا بیش از پیش به این بانک اعتماد کنم و آن را به عنوان یک موسسه مالی که تنها هدف آن کسب سود است نپندارم ، بانک مسکن در عمل ثابت کرده است دغدغه انجام مسیولیت اجتماعی دارد . این مراسم با سخنان علی حیدر عبدی پور همکار بازنشسته بانک مسکن که در حال حاضر به عنوان عضو هیات مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان لرستان فعالیت دارد و از مشتریان هدف و ثابت این بانک هم می باشد ادامه پیدا کرد. عبدی پور بانک مسکن را نماد پاسخگویی ومشتری مداری دانست و گفت بنده بعد از بازنشستگی در مراجعه به سازمانهای مختلف بارها مورد لطف کارکنان این سازمان ها قرار گرفته ام و عنوان نموده اند سالها قبل وقتی به بانک مسکن مراجعه کردیم برخورد مناسب شما و همکارانتان بسیار ما را تحت تاثیر قرارداده است و این یعنی سرمایه اجتماعی و برای من به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ بانک مسکن باعث سربلندی و افتخار است . در پایان این مراسم از سی نفر از مشتریان وفادار و ثابت بانک مسکن با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد .
آخرین بروزرسانی 1398/11/2