نمایش محتوای وبی نمایش محتوای وبی

کاهش بیست و پنج درصدی مطالبات در بخش عقود مشارکتی مدیریت لرستان
کاهش بیست و پنج درصدی مطالبات در بخش عقود مشارکتی مدیریت لرستان
مدیریت لرستان طی سال های گذشته معمولا جزو استانهای با رشد مطالبات بالا بوده است که با برنامه ریزی و تلاش جمعی توانست امسال شاهد کاهش مطالبات در بخش های مختلف در استان باشد
مدیریت لرستان طی سال های گذشته معمولا جزو استانهای با رشد مطالبات بالا بوده است که با برنامه ریزی و تلاش جمعی توانست امسال شاهد کاهش مطالبات در بخش های مختلف در استان باشد این موفقیت فرصتی فراهم آورد تا با معاون مدیریت لرستان و مسئول کمیته وصول مطالبات داریوش عالی پور در خصوص دلایل و زمینه های کسب این موفقیت گفتگویی داشته باشیم : داریوش عالی پور که از سال 97 به عنوان معاون مدیریت لرستان در این استان مشغول به فعالیت است مشکلات و چالش های موجود و پیش روی مدیریت و شعب استان را اینگونه برشمرد : مشکلات و چالشهای شعب در هر بخش متفاوت بود مسلما به تناسب خواسته ها و انتظارات مشتریان و همچنین نوع خدماتی که سایر رقبا ارائه می دهند انتظارات شعب نیزمتفاوت می باشد لیکن در دنیای اقتصاد تعریفی که از مدیریت وجود دارد این است که استفاده بهینه از منابع موجود باید مد نظر قرار گیرد ، و از سویی قرار نیست هر آنچه که مورد تقاضای مشتری بوده بانک مسکن بعنوان یک بانک دولتی و تخصصی و توسعه ای بتواند ارائه نماید هنر ما و همکارانمان این است که با ابزار و امکانات موجود بتوانیم بهترین عملکرد و بازدهی با بالاترین سطح رضایت مندی در مشتریان رافراهم کنیم البته نوع ابزار و نوع خدمتی که ارائه می شود مسلما مورد تایید و در حد انتظار مشتری نیست لیکن باید تمام سعی و تلاش خود را در ارتقا محصولات و کیفیت خدمات ارائه شده بعمل آوریم، علی الیحال برخی مشکلات خاصه این استان و برخی از شعب و شهرستانهای استان می باشد منجمله بحث فرهنگی،(سپرده گذار، گیرنده تسهیلات ، همکاران و....)، وضعیت اقتصادی و گردش منابع مالی، نوع کسب کار و کشاورزی بودن اکثر قریب به اتفاق مردم استان آنهم متاسفانه دیم کار بودن اراضی و امیدوار بودن به باراش و نزولات آسمانی و عدم حوادث طبیعی و خشک سالی و... و همچنین توپولوژی و موقعیت جغراقیایی شعب استیجاری و ملکی که در برخی مواقع فاصله دو شعبه ملکی کمتر از 500 متر بوده و شاید در بحث وصول مطالبات تحصیل روستایی وجود ضامن زنجیره ای و از همه مهمتر تفکر و این نگرش که تسهیلات پرداختی دولت بلاعوض بوده، این تفکر حاکم بوده در عدم پرداخت و سپری شدن زمان در بلند مدت موجب بخشش می شود لذا همه هم پیمان شده که از پرداخت تسهیلات ممانعت نمایند و... و همه و همه در تحقق اهداف تعیین شده و همچنین مشکلات استان تاثیر جدی داشته و دارد. در طی دو سال گذشته متاسفانه استان بدلیل حوادث و بلایای طبیعی سیل و درگیر بودن مردم مناطق سیل زده با بازسازی مناطق آسیب دیده و از بین رفتن محصولات و زمین های کشاورزی و همچنین درگیری با شیوع ویروس منحوس کرونا و تاثیر بر کسب و کارا و درآمد مردم ، تاثیر مستقیمی بر وصول اقساط و جذب منابع داشته است. معاون مدیریت لرستان در خصوص وضعيت لرستان از نظر جذب منابع و وصول مطالبات در سال گذشته گفت : در خصوص جذب منابع با لحاظ نمودن مانده صندوق آباد و مشترک مانده استان در تاریخ منتهی به پایان سال 1399 مبلغ 968ر9 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مانده سال قبل در همین تاریخ که مبلغ 620ر7 میلیارد ریال مبلغ 347ر2 میلیارد ریال رشدی معادل 80/30درصد داشته که میزان تحقق هدف مدیریت با لحاظ طرح اقدام ملی 343 درصد و بدون لحاظ طرح اقدام ملی 168 درصد تحقق هدف داشته ایم که از 22 شعبه تحت پوشش 18 شعبه هدف را محقق و تنها 4 شعبه موفق به تحقق اهداف مزبور نشده اند. مطالبات بدلیل وضعیت ترکیب آنها در طی سالهای اخیر استان موفقیت قابل توجهی نداشته لیکن در طی سال 99 خوشبختانه با کاهش معوقه در کلیه بخشها به ترتیب 25 درصدی در بخش عقود مشارکتی و 8 درصدی در بخش عقود مبادله ای و 5 درصد در ضمانتنامه و در کل 10 درصد نسبت به ابتدای سال کاهش معوقه داشته ایم نکته قابل توجه در خصوص اهداف این بخشانست که از 9 شاخص هدف تعیین شده 5 شاخص در منطقه سبز قرار گرفته و برای اولین بارنیز NPL استان تک رقمی شده است. که در موفقیت این بخش عوامل متعددی که عامل اصلی آن خود بآوری و بدنبال آن مدیریت خوب استان و با برنامه ریزی بلند، میان مدت و کوتاه مدت و استراتژیهای مناسب و به موقع و فعال کردن کمیسیون وصول مطالبات با دعوت از ریس و معاون شعب بطور همزمان به منظور شرکت در کمیسیون وصول مطالبات ویا حضور مستقیم تیم وصول مطالبات در شعب و بررسی تک تک پرونده های مطالباتی مشکل دار، لاوصول و با مبلغ بالا و حتی دعوت از متصرفین و مالکین و گیرندگان این تسهیلات و نظارت و پیگیری این پرونده ها و امور وصول مطالبات شعب بطور مستمر ماهیانه و از همه مهمتر اراده قابل تقدیر و همت و تلاش مسئولین محترم و همکاران توانمند و پرتلاش و با انگیزه شعب و استفاده از نرم افزار وصول مطالبات و پشتیبانی مناسب و عالی دوایر وصول مطالبات و دایره اعتباری مدیریت در پیگیری و اخذ مجوزهای لازم و ارائه راهکارهای لازم در تعیین تکلیف مطالبات بخش عقود مشارکتی و مبادلاتی و.. همه و همه قابل تقدیر است که همه این موفقیت ها در حقیقت در سایه همدلی، مودت، مشارکت همه همکاران صف و ستاد وحتی تلاش و مشارکت نیروهای شرکتی بوده است لذا از همه همکاران عزیزم در شعب بخاطر زحمات آنها که مایه سربلندی استان شده و همچنین همکاران مدیریت و ستاد بدلیل پشتیبانی و حمایت عالی از شعب تشکر و قدردانی می نمایم. امیدوارم این سنگ بنایی که بدرستی نهاده شده در وجود همکاران نهادینه شده و با برنامه ریزی و پیگیری ادامه یابد. در بحث جذب منابع علاوه بر عوامل اصلی ذکر شده می توان به ابتکارات جالبی منجمله تقسیم کلیه شعب بین تیم هایی از همکاران ستاد مبنی بر پیگیری و پشتیبانی همه جانبه از شعب و حضور هفتگی در شعب و کنار همکاران تلاشگر و توانمند در تحقق اهداف تعیین شده بوه که در این راه شعبی که در تحقق اهداف و جذب منابع نیازمند کمک بیشتری بوده بصورت هدفمند مورد توجه قرار گرفت، از جمله راهکارهای مورد استفاده می توان از طرحهای تشویقی انتخاب بازار یاب برتر بصورت فصلی، پرداخت هدفمند بخشی از اضافه کار در قالب فرآیندی و متناسب با تحقق اهداف و... اشاره کرد البته موضوعی که نباید فراموش نمود این است که درحقیقت عامل اصلی موفقیت این بخش ترکیب نیروی انسانی توانمند و با انگیزه شعب که سرمایه اصلی بانک می باشد که در این راستای مدیریت نیز به منظور توزیع عادلانه نیروی انسانی در سطح شعب و توانمند کردن کلیه شعب بصورت متوازن بارها نسبت به پایش و توزیع مناسب نیروی انسانی با صرف وقت زیاد اقدام کرده است که متاسفانه این استان در برخی از شهرها از جمله خرم آباد ، نورآباد و دورود با کمبودد نیروی انسانی مواجه است لیکن همکاران این استان ثابت کرده اند هر موقع اراده نمایند خواهند توانست، این استان از لحاظ ترکیب نیروی انسانی بسیار غنی بوده و هست لیکن بایستی به آنها امید و انگیز لازم داده شود، که همکاران الحمدالله همه این عوامل را دارند. داریوش عالی پور در خصوص برنامه های سال جاری مدیریت لرستان عنوان داشت : نامگذاری سال 1400 با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»از سوی مقام معظم رهبری نشان از آن دارد که همچون سالهای گذشته بخش مسکن وظیفه خطیری به عنوان صنعت پیشران در اقتصاد کشور به عهده خواهد داشت ، با توجه به سیاست اعتباری سال 1400 و توجه خاص به بحث ساخت مسکن و تمرکز ویژه به حوزه ساخت و ساز نشان از توجه ویژه بانک مسکن به حمایت و پشتیبانی از بخش تولید به معنای واقعی می باشد ، در طرح اقدام ملی نیز که با حذف قیمت زمین از قیمت نهایی مسکن توانسته قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد و قطعاً با آورده ای که متقاضیان مسکن ملی خواهند داشت در نهایت مسکن با قیمت مناسبی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت در بخش مطالبات تمام هدف ما آنست که پیگیری مطالبات و جذب منابع در وجود همکاران نهادینه گردد و بعنوان یک فرهنگ جز فعالیتهای اصلی و روزمره همکاران گنجانده شود و زمانی موفقیت و نتیجه زحمات به وقوع خواهد پیوست که این فرآیندها مستمرا پیگیری و تداوم داشته باشد و همچنین بتوانیم از ابزارهای موجود منجمله سیاستهای اعتباری سالجاری بعنوان ابزاری چند منظوره در تحقق اهداف وصول مطالبات، جذب منابع، بازاریابی کسب کارمزد وافزایش سوآوری بانک و ... استفاده و بهره برداری لازم را داشته باشیم . گفتگو:فرید رفیعی روابط عمومی مدیریت لرستان
ساعت : 10:44:00
تاريخ : 1348/10/11

تازه های اخبار تازه های اخبار

سفر عضو هییت مدیره و مدیر ان ارشد بانک به استان لرستان

درسفر عضو محترم هییت مدیره و مدیران ارشد بانک مسکن به استان لرستان عنوان شد :هوشمندانه کار کردن راجایگزین سخت کار کردن کنیم
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک مسکن استان لرستان جعفر آقا ملایی عضو محترم هییت مدیره به همراه محمود لاری دارابی مدیر امور استانها و بازاریابی و رضا صادقی اقدم رییس اداره کل امور مدیریت های شعب در سفری دو روزه به استان لرستان ضمن تجدید دیدار با همکاران مدیریت شعب لرستان به بررسی و ارزیابی عملکرد این مدیریت پرداختند . عضو هییت مدیره و تیم ارشد مدیریتی ایشان به محض ورود به فرودگاه خرم آباد با تقسیم شدن به سه تیم از تمامی شعب تحت پوشش مدیریت لرستان بازدید میدانی به عمل آوردند و از نزدیک با همکاران دیدار داشتند . در ادامه سفر روز اول جعفرآقا ملایی عضو محترم هییت مدیره و هییت همراه به لرستان ساعت 17 عصر جلسه ایی با حضور مدیر و معاون شعب استان لرستان و مسیولین شعب برگزار شد . جعفر آقاملایی عضو محترم هییت مدیره بانک در جمع مسیولین مدیریت شعب استان لرستان و روسای شعب ضمن خرسندی از تجدید دیدار با همکاران مدیریت لرستان و تشکر بابت تلاش وافر و همت خالصانه و انسان دوستانه کلیه همکاران این مدیریت در بحث پرداخت سریع تسهیلات سیل زدگان عنوان کرد 95 درصد اهداف در این بخش محقق شده است و بانک در این زمینه به خوبی از پس انجام مسیولیت اجتماعی خود برآمده است عضو محترم هییت مدیره در ادامه سخنان خود عنوان کرد مدیریت لرستان با توجه به تعداد پرسنل فعال ،جوان و تحصیل کرده خود می تواند با تلاش بیشتر در بین مدیریت های هم درجه خود از جایگاه مناسبتری برخودار باشد ایشان تیم مدیریتی متعهد و قوی این استان را در پیشبرد این هدف بسیار عالی توصیف نمود و از همه همکاران خواست تا با همدلی و همکاری و یک تیم بودن کار را در استان پیش ببرند . وی افزود استان دربحث وصول مطالبات بایدبصورت جدی وارد کار شویم و استراتژی اصلی وصول مطالبات را باید مطالبات غیر جاری قرار دهیم و در این راه وصول نقدی اقساط بسیار مهم است، میزان تسهیلات پرداختی از محل حساب صندوق یکم از منابع آن پیشی گرفته و جبران این عقب ماندگی در کل کشور باید از محل وصول نقدی تسهیلات مسکن مهر تامین شود. جعفر آقاملایی عضو محترم هییت مدیره در ادامه به بحث منابع انسانی پرداخت و گردش شغلی مناسب همکاران را در ارتقا و پیشرفت سیستم بانکی بسیار مهم ارزیابی نمود جانشین پروری در سیستم بانکی نه تنها مانع رشد شما بلکه سکو و پله صعود و ارتقا شغلی خودتان خواهد بود در خصوص استفاده همکاران از مرخصی استحقاقی و مهیا نمودن امکانات وخدمات رفاهی برای ایشان بانک تمام تلاش خود را بکار خواهد بست و از هیچ تلاشی برای ارتقا سطح رفاه و آموزش منابع انسانی خود کوتاه نخواهد آمد . وی همچنین درخصوص صدور ضمانتنامه گفت عملکرد استان را خوب است اما راضی کننده نیست ضمانتنامه می تواند شعب را هم در بحث استفاده بهینه از خدمات کارمزد محور یاری رساند و عملکرد آنها را ارتقا دهد هم در بحث صدور ضمانتنامه که خود جزو آیتم های ارزیابی عملکرد و درجه بندی شعب می باشد و هم با واریز مبلغ نقدی و افتتاح حساب نزد شعب میتواند در جذب منابع موثر باشد . درادامه جلسه محمود لاری دارابی مدیریت امور استانها و بازاریابی ضمن تشکر از حوصله همکاران وصول مطالبات را یکی از دغدغه های اصلی بانک بیان کرد و افزود باید حساسیت همکاران در امر وصول مطالبات افزایش یابد بحث پیگیری فقط به مامور وصول واگذار نشود همه همکاران باید در این زمینه فعال باشند باید منابع و پول بانک چرخش داشته باشد سعی کنیم در پرداخت تسهیلات اعتبار سنجی به خوبی انجام شود. مدیر امور استانها و بازاریابی در ادامه سخنان خود گفت در بحث خدمات کارمزد محور سیاست بانک از سال 1396و بعد از قطع یارانه مسکن مهر بر پایه خدمات کارمزد محور استوار شده است باید بتوانیم درآمد ایجاد کنیم صدور ضمانتنامه از مواردی است که می تواند شعب را در این زمینه یاری رساند . وی در بحث پرسنلی همکاران اضافه کرد رییس شعبه باید مثل یک معلم کارمند راحین خدمت آموزش دهد شرح وظایف را در شعب به خوبی اجرا نکردیم خواهش میکنم گردش شغلی را در شعبه ایجاد کنیم و از بی انگیزگی که در اثر یکجا ماندن زیاد به وجود می آید جلوگیری کنیم کنترل و نظارت بصورت مدام و پیگیر و در حین کار انجام شود سعی کنیم همانگونه که ما فرزندان خود را با وجود علاقه ذاتی کنترل میکنیم در بانک هم باید همین گونه باشد نظارت نباید کم رنگ شود تا مشکلی برای خود همکار و خانواده ایشان به وجود نیاید . محمود لاری دارابی مدیر امور استانها و بازاریابی درقسمت پایانی سخنان خود گفت سعی شود نظم بصری و اراستگی شعب و همکاران در اولویت امور قرار گیرد زیرا اولین و مهترین قضاوتی که توسط مشتری در مورد ما صورت خواهد گرفت در همین مورد است ایشان در خاتمه ضمن تشکر از همکاران مدیریت لرستان گفت :هوشمندانه کار کردن را جایگزین سخت کار کردن کنیم . در ادامه جلسه رضا صادقی اقدم رییس اداره کل امور مدیریت های شعب ضمن خوشحالی از حضور در جمع همکاران با نشاط مدیریت لرستان در بحث تعیین اهداف و ارزیابی عملکرد تمامی همکاران و تمامی ارکان بانک باید درگیر باشد جذب منابع باید بصورت همه گیر و توسط همه همکاران شعب و مدیریت انجام شود اگر همه شعب در بحث جذب منابع و وصول مطالبات اقدام کنند عملکرد کلی بانک ارتقا پیدا میکند تا این لحظه یک چهارم از کل شعب کشور توانستند تحقق اهداف را بزنند و نصف شعب توانستند پنجاه درصد اهداف را تحقق بخشند . وی در ادامه در بحث درجه بندی شعب گفت بخشنامه ایی که در این خصوص صادر شده است را همکاران به دقت مطالعه نمایند چون در این زمینه همکاران معمولا اشراف کامل ندارند و همین امر باعث انحراف در کسب موفقیت در این زمینه خواهد شد به عنوان مثال وصول مطالبات تنها شاخصی است که در بخش درجه بندی نمره منفی دارد و تعداد افتتاح حساب و تعداد تسهیلات در کسب امتیاز نقش بسزایی خواهد داشت. رییس اداره کل امور مدیریت های شعب در خصوص حساب صندوق ره آورد آباد گفت این محصول که در سال 94 ارایه شده و موفقیت های خوبی هم برای بانک در پی داشته است اما از نظر بانک در حال حاضر اشباه شده است و از شعب و همکاران خواهش میکنیم مشتریان به سمت استفاده از اینترنت جهت ابطال و صدور واحد راهنمایی کنند و در این زمینه دخالتی نداشته باشند . مرتضی دهداری زاده مدیر محترم شعب استان لرستان ضمن خوش آمد و خیر مقدم خدمت عضو محترم هییت مدیره و هییت همراه با ارایه گزارشی از عملکرد مدیریت شعب استان لرستان انسجام درونی ،همدلی ،گذشت از خود و در نهایت دیدن منافع شخصی در تحقق منافع سازمانی برای رسیدن به اهداف مدیریت در سال گذشته بوده است . مرتضی دهداری زاده مدیر محترم شعب استان لرستان گفت با توجه به زحمات زیاد همکاران در بحث تسهیلات سیل زدگان و سرعت عمل و تلاش انسان دوستانه ایشان در بحث پرداخت تسهیلات از عضو محترم هییت مدیره درخواست داریم این موضوع را با دیگر اعضای هییت مدیره و مدیر عامل محترم بانک مطرح نمایند و به نحوی شایسته از زحمات همکاران این مدیریت تقدیر به عمل آید . عضو هییت مدیره و تیم همراه درروز دوم سفر خود به لرستان در غالب سه تیم به همراه مدیر و معاون و رییس دایره کنترل و نظارت سایر شعب شهرستانهای استان را از نزدیک بازدید و با همکاران دیدار داشتند . محمودلاری دارابی مدیر امور شعب استانها و بازاریابی در جمع بندی پایان سفر خودشان به استان لرستان که در جلسه با روسای دوایر مدیریت قبل از حرکت به سمت تهران صورت پذیرفت گفت مدیریت لرستان از هر نظر قابلیت رشد و ارتقا را دارد با یاری خداوند منان ، تلاش و همدلی همکاران و در سایه مدیریت آگاهانه و زلال مرتضی دهداری زاده مدیر محترم شعب استان لرستان بزودی شاهد پیشرفت و رشد بیش از پیش این مدیریت خواهیم بود .
آخرین بروزرسانی 1398/5/23