تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه با رییس شعبه مرکزی سیرجان

شعبه مرکزی سیرجان یکی از 9شعبه تحت پوش حوزه غرب استان کرمان است که با تلاش و همت کارکنان شعبه ودر سایه رهنمودهای وراهنمایی حوزه غرب ومدیریت موفق شد،بیشترین جذب منابع را در بین شعبه شعب تحت پوشش حوزه ومدیریت کرمان بدست اورد به همین منظور وبرای آگاهی از دلایل موفقیت شعبه مصاحبه ای با احمد جهانشاهی ومهدی جواهری رییس ومعاون شعبه انجام داده ایم که باهم می خوانیم

شعبه مرکزی سیرجان یکی از 9شعبه  تحت پوش حوزه غرب استان کرمان است که با تلاش و همت کارکنان شعبه ودر سایه رهنمودهای وراهنمایی  حوزه غرب  ومدیریت موفق شد،بیشترین جذب منابع را در بین شعبه شعب تحت پوشش حوزه ومدیریت کرمان بدست اورد  به همین منظور وبرای آگاهی از دلایل موفقیت شعبه مصاحبه ای با احمد جهانشاهی ومهدی جواهری رییس ومعاون شعبه انجام داده ایم که باهم می خوانیم

لطفا توضیحاتی را در خصوص وضعیت شعبه  بیان کنید ؟

احمد جهانشاهی رییس شعبه مرکزی سیرجان :

 دربخش جذب منابع شعبه مرکزی سیرجان با جذب مبلغ یک هزار و50میلیارد ریال  در شش ماهه نخست سال در مجموع بیش از 73درصد رشد داشته است ،در بخش صدور ضمانت نامه هم 20درصد  هدف سال محقق شده وامیدواریم ،بتوانیم با برنامه ریزی انجام شده ،تا پایان سال  به 80درصد باقی مانده هدف نیز دست پیدا کنیم  ؛در اعطای تسهیلات نیز  بیش از 98درصد،  در وصول نقدی اقساط 130درصد ، در کاهش بهای تمام شده و خدمات مجازی بیش از 100درصد هدف تعیین شده  شش ماهه محقق شده است ،در بخش  وصول مطالبات معوق به رغم تلاش کارکنان شعبه به دلیل مشکلات ناشی از تورم وشیوع ویروس کرونا عملکردشعبه چشمگیر نبوده است، اما با برنامه ریزی و تقسیم پرونده های مطالباتی بین همکاران طی شهریور ماه مبلغ 7میلیارد ریال در بخش مطالبات غیر جاری وصولی داشتیم ؛که  امیدواریم با ادامه این روند در اینده نزدیک بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم .            

2-مهمترین دلایل موفقیت شعبه در جذب منابع را در چه می دانید؟

مهدی جواهری  معاون شعبه مرکزی سیرجان

برخورد مناسب و خوب با مشتریان ، معرفی صحیح محصولات بانک ، تمرکز بیشتر بر جذب منابع بویژه جذب منابع خرد و پایدار و ارزان قیمت، استفاده از همکاران توانمند و باتمرکز بر شایسته سالاری و اعتماد به همکاران  از مهمترین دلایل موفقیت شعبه در جذب منابع می باشد.        

-چه برنامه ها یی در راستایی بازاریابی وتحقق اهداف شعبه در نظر دارید ؟

احمد جهانشاهی : مذاکره با شرکت ها ،سازمانها ،صاحبان سرمایه وتشریح خدمات بانک وترغیب انان به افتتاح حساب  ،استفاده از مشتریان شعبه برای تبلیغ خدمات بانک که این امر با انجام امور مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن.همچنین تشکیل جلسه در ابتدای اولین  روز هر هفته واخذ پیشنهادها ونظرها و انتقادهای سایر کارکنان شعبه در راستای  پیشبرد اهداف سازمان وبرنامه ریزی جهت جذب منابع ،وصول مطالبات وپرداخت تسهیلات،  همفکری و عمل به وظایف محوله در چهار چوب مقررات، توجه به منابع ارزان قیمت و منابع خرد و پایدار و حساس بودن همکاران  به خروج منابع و مذاکره با مشتریان در جهت جلوگیری از خروج منابع  ودر بخش مصارف سعی در  پرداخت انواع  تسهیلات و همچنین وصول نقدی مطالبات در جهت کاهش ان پی ال شعبه  و بررسی نقاط قوت و ضعف شعبه  و با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در جهت ارتقای عملکرد و تحقق اهداف شعبه استفاده خواهد شد.

4-  یکی از مهمترین اولویت های بانک وصول مطالبات معوق است ،در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اید؟

مهدی جواهری : از جمله اقدامات شعبه در راستای وصول مطالبات تقسیم و پیگیری پرونده های مطالباتی شعبه از طریق سامانه وصول و تاکید بر پیگیری مستمر توسط کلیه همکاران  رسمی و شرکتی ، تماس تلفنی مستمر و ارسال اخطار کتبی ، قضایی و اجراییه  به بدهکاران قراردادهای تسهیلاتی که منجر به کاهش مطالبات شعبه در یک ماهه اخیر شده است .

5- برای نهادینه کردن فرهنگ بازاریابی در بین کارکنان چه اقداماتی انجام داده اید ؟ 

رییس شعبه مرکزی سیرجان  : استفاده از همکاران با روابط عمومی بالا ،مجرب و با دانش در امر بازاریابی ، آموزش و تبیین انواع حسابها  به همکاران ، برگزاری جلسات منظم با همکاران در خصوص نحوه انجام مذاکرات  بازاریابی و ارایه سبد محصولات بانک متناسب با نیاز مشتریان ، برخورد مناسب و دوستانه و صمیمی با مشتریان و تسریع در رفع خواسته ها و نیاز مشتریان و توجیه همکاران  به سرعت بالا در ارایه خدمات  همراه با دقت و کیفیت از اقدامات موثر شعبه در جهت نهادینه کردن فرهنگ بازاریابی می باشد .                                           

 

آخرین بروزرسانی 1399/6/31