نمایش اخبار نمایش اخبار

با ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان البرز

ارزیابی عملکرد مدیریت ها کلید خورد

با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره ، مدیر امور حراست ، مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی و جمعی از رؤسا و معاونان ادارات ، مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت ها در سال 94 به طور پایلوت برای مدیریت شعب استان البرز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما ، در این نشست دکتر محمد هاشم بت شکن مدیر عامل بانک حرکت در جهت اجرای برنامه ها در سال جاری را بسیار با اهمیت عنوان کرد.
وی گفت : سال جاری اهمیت خاصی دارد و مقام معظم رهبری تاکید خاصی بر اقدام و عمل داشته اند ، لذا همه کارکنان شعب و روسای ادارات بدانند که باید اقدام کنند. این بدان معناست که بیشترین زمان و منابع بانک باید در سالجاری در مسیر اجرا و اقدام صرف شود ، اقدام و عملی که موثر، نتیجه بخش و قابل رویت باشد.
دکتر بت شکن افزود : باتوجه به اینکه محصولات بانک در حوزه های گوناگون اعم از تسهیلات ، خدمات و .. برای بانک تعریف شده باید بتوانیم تمامی آن برنامه ها را در اقدام و عمل ببینیم.
مدیرعامل تصریح کرد : سه نکته اساسی برای اجرا و اقدام در بانک شامل صندوق پس انداز مسکن ، احیا بافت فرسوده و ایجاد شهرک های جدید می باشد ، براین اساس همچون سال های گذشته برنامه های مدون سال جاری نیز در چارچوب 12 بند توسط اعضای هیات مدیره تدوین شده و در همایش سراسری مدیران و روسای شعب اردیبهشت ، ابلاغ خواهد شد.
دکتر با اشاره به نامگذاری سال 1395 به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری گفت : در نظام مدیریت باید سه کار اصلی ، هدف گذاری صحیح ، اجرای موثر و ارزیابی کارآمد صورت گیرد و این سه حلقه باید در کنار یکدیگر حرکت کرده تا نتایج مطلوب حاصل شود.اگر یکی از این حلقه ها به درستی تعیین نشده باشد سایر حلقه ها نیز درست کار نخواهد کرد.
وی افزود : مقرر شده است که در بانک ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور تعدادی از مدیران و روسای ادارات کل به دبیری اداره کل ارزیابی عملکرد تشکیل شود که مهمترین وظیفه این ستاد ارائه گزارش ماهانه از عملکرد تمامی مدیریت ها و ادارات کل مرکزی می باشد. زیرا از همه جهت امسال باید حرکت کنیم.
مدیرعامل بانک تصریح کرد : از همه بخش های بانک اعم از اجرایی و پشتیبانی ، این انتظار را دارم که در سال جاری برنامه ها و طرح های خوبی داشته باشند. در سال جاری چه کارها و اقداماتی را باید انجام دهند و ماهانه نیز این اقدامات را ارزیابی کنند.
دکتر بت شکن با تاکید بر حرکت در مسیر اقدام و اجرا گفت : همه تلاش ها باید در جهت اجرایی کردن برنامه به شکل موثر و نتیجه بخش باشد و در این راستا نیز باید ستاد بانک بیش از پیش بخش های اجرایی را پشتیبانی کند.
وی گفت : امسال که سال اقدام و عمل است دو نوع ماموریت داریم . یک گروه از مأموریت ها ، مأموریت اجرایی بوده که توسط شبکه شعب در قالب جذب منابع ، وصول مطالبات ، پرداخت تسهیلات و ... در چارچوب بهداشت اعتباری اجرا می شود.
مدیرعامل بانک در ادامه افزود : ماموریت دیگر ماموریت پشتیبانی است که به عهده ستاد می باشد و به صورت پایش ، کنترل و نظارت اجرا می شود. بدین شکل اگر مجمع ارزیابی عملکرد در سال های اخیر در بازه زمانی شش ماهه برگزار شده است در سال های پیش رو باید به صورت ماهانه ولیکن خلاصه و در سرفصل های مهم و کلیدی برگزار شود زیرا اگر این ارزیابی ماهانه اجرا نشود بی شک شعار اقدام و عمل نیز روی نخواهد داد.
دکتر بت شکن با اشاره به اینکه این ارزیابی در بازدیدهای شبکه شعب نیز قابل مشاهده می باشد ، تصریح کرد : امید است این زنجیره پاسخگویی عمق پیدا کرده و گسترده شود. 
وی با بیان اینکه سیاست های اعتباری سال جاری ابلاغ شده است گفت : پیشنهاد می کنم با هماهنگی ادارات ذیربط و تحت عنوان همایش ، نشست و ... با حضور مشتریان هدف یعنی انبوه سازان و به صورت هماهنگ در تمامی مدیریت ها برگزار و این سیاست ها به طور کامل و جامع به آن ها ارائه گردد.
مدیرعامل بانک افزود : پس از برگزاری این مراسم باید نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات این مشتریان جمع آوری و بررسی شده و مجددا در سیاست های اعتباری مدنظر قرار گیرد. بدین شکل عکس العمل بانک سریع تر شده و سیاست های آن متناسب با نیاز مشتریان خود خواهد بود.
وی تاکید کرد : پس از برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد مدیریت ها در روزهای پیش رو ، باید اقدامات در سال 95 طوری تدوین گردد که بدانیم در این سال چه کارها و فعالیت هایی را باید انجام دهیم.
در ادامه این نشست ابوالقاسم رحیمی انارکی، عضو هیات مدیره گفت : هدف از اجرای آزمایشی مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت ها در سال 94 بررسی شاخص ها ، وزن های اختصاص داده شده و هدف های ترسیمی در آن و همچنین نحوه اجرای مجمع می باشد. همچنین شاخص ها یا وزن های جدیدی ارائه شده و در نتیجه قابلیت اصلاح داشته باشد که در پایان شاخص ها و وزن های نهایی برای اجرای مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت ها نهایی شود.
وی افزود : نتایج خوبی از مجامع برگزار شده قبلی حاصل شده است که مدیریت ها به خوبی این نتایج را احساس می کنند.
رحیمی انارکی گفت : مسوولیت اداره کل ارزیابی عملکرد در ماه های پیش رو سنگین خواهد بود ولیکن امید است هر چه سریعتر نسبت به تغییر کمیت و کیفیت شاخص ها با هدف مدنظر قرار دادن شعار سال اقدام کرده تا شاخص های ارزیابی سال 95 نهایی شود.
جعفر آقاملائی ، عضو هیات مدیره بانک گفت : روند اجرایی ارزیابی عملکرد خوب و رو به بهبود بوده به طوریکه به عنوان یک فرهنگ در مدیریت ها و شعب نهادینه شده است.
وی تصریح کرد : یکی از انتظارات مدیریت ها به ویژه مدیریت استان ها این است که میزان سهم این مدیریت ها از کل سهم منابع بانکی استانی به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی مدنظر قرار گیرد.
آقاملایی در ادامه گزارشی از عملکرد مدیریت شعب استان البرز در 4 دوره برگزاری مجمع ارزیابی عملکرد ارائه کرد.
محسن عزیزی دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز طی سخنانی گفت : در برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد در سال های اخیر به ویژه در ارزیابی عملکرد پایلوت ، شاخص ها و مولفه ها با هدف بهبود کیفیت آن تغییر یافته است.
وی افزود : از اداره کل ارزیابی عملکرد انتظار است باتوجه به نامگذاری سال جدید ، شاخص و مولفه هایی را که این فرآیند را مد نظر قرار می دهد در مدل ارزیابی خود لحاظ کنند.
محمد حسن مهدوی ، مدیر امور حراست و مشاور مدیرعامل نی در ادامه این نشست گفت : باتوجه به اینکه سال جاری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده است شاخص هایی را در حوزه صرفه جویی در منابع و انرژی در راستای استفاده بهینه از امکانات را می توان به فرآیند ارزیابی عملکرد اضافه کرد.
وی افزود : جذب منابع ارزان قیمت و حرکت در جهت پرداخت تسهیلات از جمله مولفه هایی است که در صورت لحاظ شدن در برنامه ارزیابی عملکرد بی شک نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.
حمید رحمتیان مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی گفت : باتوجه به اینکه در مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت ها ، موارد و نکات آموزشی بهینه ای مطرح می شود ، بهتر خواهد بود که فقط مدیر شعب حضور نداشته و تیمی از آن مدیریت حضور داشته باشند.
وی افزود : اگر مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت ها به صورت ویدئو کنفراس برای آن مدیریت و با حضور روسای شعب مربوطه برگزار شود می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد زیرا روسای شعب نحوه و چگونگی پرسش و پاسخ مدیر منطقه را مشاهده می کنند.
مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی تصریح کرد : باتوجه به اینکه برخی از مدیران همچون مدیریت شعب استان البرز با پرورش نیروی انسانی کارآمد و خبره و اجازه به جابجای آن به بخش های دیگر بانک نقش موثری در تحقق اهداف بانک ارائه می کنند تدوین شاخصی که این همکاری و همیاری مدیریت ها را پوشش دهد موردنیاز است.
رحمتیان افزود : برخی از نهادهای اجتماعی ، فرهنگی و ... از جمله ستاد اقامه نماز به طور خاص و ویژه تمایل به حضور بانک مسکن در رویدادهای مرتبط با نهاد خود را دارند که در این خصوص برخی از مدیریت ها موفق به کسب تقدیرنامه در این بخش شده اند. بنابراین وجود شاخصی که این فعالیت مدیریت ها که در نهایت ارتقا جایگاه بانک مسکن را در پی داشته ، مد نظر قرار دهد مورد نیاز می باشد.
در ادامه محمد حسین جوادیان، مدیر امور شعب استان ها و بازاریابی با اشاره به استقبال مدیریت ها و شعب از ارزیابی عملکرد ، برای بهبود این ارزیابی پیشنهاداتی را نیز در حوزه جذب منابع و NPL روستایی ارائه کرد.
محمد حسن مرادی، مدیر امور طرح و برنامه ارزیابی عملکرد را حلقه مکمل برنامه ریزی عملکرد عنوان کرد.
وی افزود : ارزیابی عملکرد ادارات در دست اقدام است و مقرر گردیده همچون ارزیابی عملکرد مدیریت ها که مدیریت های برتر انتخاب و تقدیر می شوند این فرآیند برای ادارات موفق نیز اجرا شود.
در ادامه این نشست فریبرز راحتی ، سرپرست اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد گفت : برنامه ریزی بدون ارزیابی عملکرد معنایی نخواهد داشت و یکی از مهمترین برنامه هایی که در این اداره در حال پیگیری است برنامه ارزیابی عملکرد نوین می باشد.
وی تصریح کرد : در این برنامه نوین به فرآیند آموزش ، رشد و توسعه بخش های ارزیابی شونده ، بهبود و بهسازی افراد و سازمان و عملکرد آن ها و مشارکت عمومی کارکنان و ایجاد انگیزه و انگیزش برای مسوولیت پذیری و بهینه سازی فعالیت ها و عملیات مدنظر می باشد.
سرپرست اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد افزود : از دیگر برنامه های این اداره افزایش تعامل با ادارات و توجه ویژه به آموزش به منظور توسعه موضوع ارزیابی عملکرد در مدیریت ها می باشد.
راحتی گفت : هدف اصلی در ارزیابی عملکرد این است که پاداش های پرداختی به کارکنان براساس عملکرد ایشان باشد.
وی همچنین گزارشی را از عملکرد مدیریت شعب استان البرز در تمامی شاخص ها ارائه کرد و به بیان نقاط ضعف و قوت عملکرد این مدیریت پرداخت.
شایان ذکر است در این نشست فریبرز نعیمی ، مدیر شعب استان البرز درخصوص عملکرد مدیریت متبوع خود در تمامی شاخص ها سخنانی را بیان و دلایل توفیق و عدم توفیق را بیان کرد.
آخرین بروزرسانی 1395/1/31