تازه های اخبار تازه های اخبار

با حضور عضو هيئت مديره بانك، برگزار شد : همايش آموزشي ارتباطات موثر بر مبناي آموزه هاي قرآني در گلستان

همايش آموزشي ارتباطات موثر بر مبناي آموزه هاي قرآني با حضور جعفرآقا ملائي عضو هيئت مديره بانك ، حميد رحمتيان مشاور مديرعامل و ناصر رفيعي رئيس اداره كل آموزش در مجموعه آموزشي و تفريحي شيرآباد از توابع شهرستان خان ببين استان گلستان برگزار شد.

بسمه تعالي

 

با حضور عضو هيئت مديره بانك، برگزار شد :

همايش آموزشي ارتباطات موثر بر مبناي آموزه هاي قرآني در گلستان

همايش آموزشي ارتباطات موثر بر مبناي آموزه هاي قرآني با حضور جعفرآقا ملائي عضو هيئت مديره بانك ، حميد رحمتيان مشاور مديرعامل و ناصر رفيعي رئيس اداره كل آموزش در مجموعه آموزشي و تفريحي شيرآباد از توابع شهرستان خان ببين استان گلستان برگزار شد.

در اين همايش كه محمد غفوريان مدير شعب گلستان، معاونين ، روساي دواير مديريت و روساي شعب استان نيز شركت داشته اند، جعفر آقا ملائي طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع همكاران گلستاني، اظهار داشت : بانکها و موسسات مالی که با اعلام نرخ های سود بالا  قصد جذب منابع و مشتریان را دارند، عمدتاً دارای وضعیت مالی خوبی نمی باشند و دچار جابجایی منابع می شوند و در این راستا بانک مسکن هیچگاه وارد بازی نرخ های سود نخواهد شد.

 وی افزود؛ اولویت کشور موضوع ارزی است و مقرر شد تمامی بانکها و موسسات نرخ های سود خود را به 20 درصد تعدیل نمایند و تمامی سپرده های روزشمار تبدیل به ماه شمار شود. جعفر آقاملائی گفت؛ موضوع ساماندهی حوزه ريالي نیز در آینده ای نزدیک در دستور کار شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به کاهش 4 درصدی بهای تمام شده پول در بانك مسكن ادامه داد؛ در بهمن ماه سال گذشته بخشي از منابع بانک خارج شد ، اما با توجه به این موضوع ، بانک حاضر نشد به بازی نرخ های سود در شبکه بانکی وارد شود، زيرا كه آثار و نتایج نامطلوب آن گریبانگیر بانک خواهد بود. عضو هیئت مدیره بانک تصريح كرد؛ تمام سعی و تلاش ما بر این است که روند پرداخت تسهیلات به متقاضيان و مشتريان قطع نشود و تداوم داشته باشد.

آقاملائی با اشاره به اینکه تا پایان سال 97 فرصت اندکی باقیمانده است و می بایست در این محدوده زمانی در تمامی حوزه ها به ویژه وصول مطالبات فعالیت بیشتر و پیگیری های جدی تری داشته باشیم، از جذب منابع توسط شعب، اخذ خط های اعتباری از بانک مرکزی و بین بانکی و وصول اقساط تسهیلات اعطایی به مشتریان به عنوان راههای تأمین نقدینگی بانک نام برد.

 عضو هیئت مدیره یادآور شد؛ با توجه به توانمندی ها و شایستگی های همکاران ما در بانک ، اعتقاد دارم هیچ مانعی با عنوان چالش در بانک وجود نخواهد داشت، چراکه ما کارهای بسیار بزرگ تری را با همین نیروهای انسانی توانمند انجام داده ایم.

وی با بیان این مطلب به حوزه وصول مطالبات بانک پرداخت و گفت؛ یکی از مشکلات پیش روی ما در این حوزه ، مطالبات غیرجاری بانک است که دارای روند فزاینده ای می باشد و در اين زمينه باید بتوانیم با همت و تلاش عالی همکاران و برنامه ریزی لازم و منسجم، جلوی رشد فزاینده آن را گرفته تا بتوان نقدینگی لازم و مورد نیاز بانک را از این محل تأمین نماییم.

جعفر آقاملائی در ادامه سخنان خود به فرآیند ارزیابی عملکرد پرداخت و عنوان نمود؛ یکی از آیتم های مهم در شاخص های ارزیابی عملکرد ، موضوع وصول مطالبات غیرجاری است و یکی دیگر از این موارد بحث درآمدهای کارمزد محور می باشد که همکاران می بایست توجه ویژه و کافی را به این مهم داشته باشند.

عضو هیئت مدیره بانک در ادامه به موضوع همایش آموزشی پرداخت و ضمن تقدیر و تشکر از حميد رحمتیان مشاور مدیرعامل و رفیعی رئیس اداره کل آموزش به جهت برگزاری این همایش آموزشی، گفت؛ با توجه به تغییر رویکرد آموزش در بانک نسبت به قبل، سعی ما بر این است که دوره های آموزشی همکاران بصورت موثرتر ، کاربردی تر و با توجه به نياز روز برگزار شود و همکاران ما بتوانند با حضور فعال در این دوره ها ، تجدید روحیه نموده و انرژي لازم و نشاط و شادابي كافي را براي حضور مجدد در محل كار خود كسب نمايند.

آقاملائی همچنین به حوزه اعتباری بانک اشاره کرد و از همکاران خواست تا بهداشت اعتباری و رعایت كامل ضوابط و مقررات بانکی را همواره در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و مشتریان سرلوحه کار خود قرار دهند و با توجه به حضور مراجع نظارتی و کنترلی مختلف ، می بایست این موضوع بصورت دقیق اجرایی شده تا مسائل و مشکلاتی در آینده برای بانک و همکاران پیش نیاید.

وی همچنين افزود؛ استان گلستان در واقع جزء استان هایی است که در آن کمترین تخلفات رو داریم و امیدواریم که همکاران با دقت نظر در انجام امور و نظارت و مراقبت های لازم از وقوع تخلفات بانکی احتمالي جلوگیری بعمل آورند.

در ادامه اين همايش، حميد رحمتيان مشاور مدير عامل در امور سرمايه انساني بانك به عنوان استاد اين دوره، موضوعات و مباحث مربوط به دوره آموزشی مذكور را با عنوان ارتباطات موثر بر مبنای آموزه های قرآنی جهت همکاران حاضر ارائه و تشريح نمود و به سوالات و ابهامات همکاران پاسخ گفت.

وي توضيحاتي را در خصوص اصول تفاهم، تعامل و صداقت در كانون خانواده و ضرورت رعايت تكريم و حقوق خانواده و داشتن حسن خلق با اعضاي خانواده ارائه نمود. مشاور مدير عامل تصريح كرد؛ زندگي اجتماعي ، انسان را ناگزير ميسازد تا با محيط پيراموني خود رابطه برقرار نمايد و انسان براي برقراري اين ارتباط از  دو روش بهره ميگيرد؛ اول ، ارتباط برمبناي اصول انساني و دوم ارتباط بر مبناي اصول غير انساني.

وي اضافه كرد، آنچه مسلم است ارتباط بر مبناي اصول انساني، موجب خلق زيباييها و شادابي و نتيجه آن آرامش و اطمينان خاطر است. رحمتيان با بيان اين مطلب در ادامه مفاهيم اساسي مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع را برشمرد و تامين نياز مشتريان و كسب رضايت آنان را از برنامه هاي اساسي سازمان دانست.

مشاور مدير عامل بانك، اظهار داشت؛ سازمان تلاش مي نمايد تا با آموزش مستمر كاركنان موكدا از آنها بخواهد تا انتظارات و رضايت مشتريان را برآورده سازند و براي آن اهميت بسزايي قائل شوند. حميد رحمتيان همچنين به انواع بازاريابي خدمات و محصولات اشاره كرد و اصول و نكات مهم اجرايي اين حوزه را تشريح نمود. وي خاطر نشان كرد؛ فرآيند بازاريابي در سازمان، نيازها و خواسته هاي مشتريان را مورد بررسي قرار ميدهد و بصورت مكرر تصوير ذهني سازمان و رضايتمندي مشتريان را اندازه گيري و ضمن مطالعه بازار و نيازهاي مشتريان ، ايده ها و نظرات را جمع بندي و بازخورد لازم را به دواير مربوطه در سازمان به منظور اصلاح و بهينه سازي امور ارائه مي نمايد.

در ادامه اين همايش،  ناصر رفیعی رئیس اداره کل آموزش بانک نيز در ابتدا ضمن تشكر و قدرداني از حميد رحمتیان مشاور مدیرعامل و مسئولان مدیریت گلستان به جهت تعامل و همکاری لازم در برگزاری این همایش آموزشی و همچنین از حضور فعال روساي شعب استان و دوایر مدیریت و  نيز کلیه شرکت کنندگان این دوره، گفت؛ مسیر ریل گذاری دانش بانک از اداره كل آموزش و از طريق برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف بانکي می باشد.

رئیس اداره کل آموزش در ادامه آماری را در خصوص عملکرد مدیریت گلستان در حوزه آموزش ارائه نمود و اظهار داشت ؛ مدیریت گلستان دارای 2 مرکز آموزش در استان می باشد و تعداد برنامه هاي آموزشي تدوين شده براي آن  29 دوره بوده که تمامي آن به مرحله اجرا رسیده است. وي افزود؛ میزان سرانه آموزشی در نظر گرفته شده  براي مديريت گلستان 33  نفر ساعت می باشد که این مدیریت توانسته با عملکردي مطلوب سرانه 35 را کسب نماید. وي ادامه داد، میزان درصد تحقق برنامه های آموزشی مدیریت گلستان 103 درصد است و این بیانگر آن است که مدیریت استان در بخش آموزش، عملکرد مطلوب و قابل تقدیری دارد. رفیعی با بیان این مطلب از مدیریت استان و همکاران دایره منابع انسانی به ویژه در بخش آموزش تشکر و قدردانی نمود.

ناصر رفيعي عنوان نمود؛ استان گلستان در میان مدیریت های هم درجه خود به لحاظ برنامه های آموزشی و نیز در بخش آزمون سنجش اطلاعات شغلی دارای رتبه دوم می باشد. وی يادآور شد، خواسته ها و انتظارات ما از مجموعه بانک آن است که نگاه ویژه ای به مقوله کیفی سازی دوره های آموزشی همکاران داشته باشند تا بازخورد و نتایج لازم آن در بانک بصورت عینی مشاهده شود.

رفیعی در ادامه گفت؛ در سال 96 استان گلستان دارای هیچگونه تخلفی نبوده و جا دارد از مجموعه مدیریت استان ، دفتر حراست و دایره کنترل و نظارت و سایر همکاران و حوزه های مرتبط تشکر و قدردانی نمایم.

در بخش ديگري از این گردهمائي، محمد غفوریان مدیر شعب گلستان طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی و حضور مدیران عالی بانک در استان ، در ابتدا از تلاش ها  و زحمات یکایک همکاران مدیریت و شعب استان و تعامل و همکاری بسیار خوبی که در حوزه های مختلف بانکی داشته اند تشکر و قدردانی نمود و در ادامه به ارائه آماری در خصوص عملکرد این مدیریت در ارزیابی عملکرد پرداخت .

 وی گفت؛ مدیریت گلستان طی 20 ماه بالاترین میزان رشد منابع را دارا بوده است و در سال گذشته رتبه نخست جذب منابع کشور به همت و تلاش همکاران این استان محقق شد. غفوریان افزود؛ در سال 96  در حوزه وصول مطالبات، تعداد پرونده های مطالباتی كه به تعداد 43 هزار پرونده رسیده بود، با تلاش ها و پیگیری های همکاران در حال حاضر به 33 هزار پرونده کاهش یافته است. غفوريان تصريح كرد، ضمن کنترل مطالبات عقود مبادله ای ، پرونده های اجرایی استان نيز از تعداد 2400 فقره به 1100 فقره کاهش پیدا نموده است. مدیر شعب گلستان در پايان سخنان خود اظهار نمود؛ برگزاری همایش های آموزشی با این سبک و شیوه، قطعاً در تجدید روحیه و ایجاد نشاط و شادابی همکاران و افزایش بازدهی شغلی آنان موثر خواهد بود.

شايان ذكر است ، عضو هيئت مديره بانك و هيئت همراه طي سفر دو روزه به گلستان همراه با مسئولان اين مديريت از شعب استان و دواير مديريت بازديد و طي ديدار با همكاران از نزديك ، مسائل و مشكلات شعب و كاركنان را بررسي نمودند.

 

 

 

آخرین بروزرسانی 1397/10/10